Ciepłota świec
OBD1 P28 pin out
OBD1 P28 mostek VTEC
OBD1 P28 skrzynia auto na ręczną
PLX Devices napięcia dla wąsko i szerokopasmowej sondy z modułu AFR-SM
Przygotowanie ECU do obsługi kontroli doładowania
Podłączenie EBC (Electronic Boost Controler) - zawór MAC (np. AEM, Hondata)
Podłączenie sondy szerokopasmowej /SM-AFR/ + zegar /DM-6/
Offsety wtryskiwaczy
Volty różnych MAP'ów
Walbro 342 255LH .... za duże ciśnienie paliwa (ITR)
Dźwięk spalania stukowego





Ponizej "cieploty" świec. :)






Rozpiska wyjść z komputera OBD1 :)






Ponizej mostek VTEC :)






Przerobienie ECU ze skrzyni automatycznej na manualną :)






Wartości napięć dla poszczególnych sond





Ekologia i AFR




Przygotowujemy ECU do obsługi kontroli doładowania :)






Instalacja EBC na przykładzie ITR :)

1 - Podłączamy +12V z akumulatora bezpośrednio pod zawór. Można zastosować oddzielny bezpieczniczek. OBOJĘTNIE który podepniemy do +.
2 - Drugi przewód który nam został musimy podpiąc do ECU. Pin A11.





Wartości "offset'u" wtryskiwaczy dla różnych napięć V :)






Wartości napięć dla różnych MAP sensorów :)






7,5 bara w listwie :) a co

Po wymianie pompy paliwa na Walbro 342 może znacznie wzrosnąć ciśnieni w listwie (no nie do końca w listwie). W moim przypadku na manometrze wpiętym przy pomocy trójnika między filtrem paliwa a listwą wtryskową ciśnienie wynosiło od 6,5 do 8,5 bara - troszke za dużo do nominalnych 3,5 bara jakie ma trzymać oryginalny regulator. Walbro daje 6,5 bara stałego ciśnienia.
1. Manometr wpięty przed listwą ~6,5 bara

2. Wymienione 3 regulatory 3, 3.2 oraz 3.5 bara na wszystkich to samo.

3. Zamontowany zewnętrzny regulator ustawiony na 3,5bara - to samo przed listwa 7bar.
4. Zamontowany zewnętrzny regulator zaraz za trójnikiem (z manometrem) i odplywem w karnisterek - działa trzyma zadane ~~3,8bara.

5. Restrykcja ciśnienia przez regulator? Kompletnie przewiercony regulator żeby upuścić ciśnie z listwy. Rezultat taki sam.
6. Nie drożny odpływ, ewentualnie listwa stawia opór? Podłączony rozwiercony regultor. Wynik na manometrze przed listwą 6,5 bara. Czyli tyle co daje pompa - listwa drożna, rozwiercony regulator nie stawia oporu.
7. WTF? Winowajcą okazał się element przekazania paliwa z przewodu do listwy. Honda zastosowała nakrętkę przez którą płynie paliwo z przewodu do listwy - zakryta białym kapselkiem. Jest to nakrętka z systemem dziurek kierujących paliwo z "obwodu" do środka. Problem tkwił właśnie w rozmiarze tych otworków, które to podbijały ciśnienie. Na podciśnieniu było nawet ok lecz na doładowniu przy większym zapotrzebowaniu na paliwo niestety opory były za duże.






Dźwięk spalania stukowego w silniku





c.d.n......