Przerobienie ECU ze skrzyni automatycznej na manualną :)
Wartości napięć dla poszczególnych sond
Ekologia i AFR
Przygotowujemy ECU do obsługi kontroli doładowania :)
Instalacja EBC na przykładzie ITR :)
1 - Podłączamy +12V z akumulatora bezpośrednio pod zawór. Można zastosować oddzielny bezpieczniczek.
OBOJĘTNIE który podepniemy do +. 2 - Drugi przewód który nam został musimy podpiąc do ECU. Pin A11.
Wartości "offset'u" wtryskiwaczy dla różnych napięć V :)
Wartości napięć dla różnych MAP sensorów :)
7,5 bara w listwie :) a co
Po wymianie pompy paliwa na Walbro 342 może znacznie wzrosnąć ciśnieni w listwie (no nie do końca w listwie).
W moim przypadku na manometrze wpiętym przy pomocy trójnika między filtrem paliwa a listwą wtryskową ciśnienie wynosiło
od 6,5 do 8,5 bara - troszke za dużo do nominalnych 3,5 bara jakie ma trzymać oryginalny regulator. Walbro daje 6,5 bara
stałego ciśnienia.
1. Manometr wpięty przed listwą ~6,5 bara
2. Wymienione 3 regulatory 3, 3.2 oraz 3.5 bara na wszystkich to samo.
3. Zamontowany zewnętrzny regulator ustawiony na 3,5bara - to samo przed listwa 7bar.
4. Zamontowany zewnętrzny regulator zaraz za trójnikiem (z manometrem) i odplywem w karnisterek - działa trzyma zadane ~~3,8bara.
5. Restrykcja ciśnienia przez regulator? Kompletnie przewiercony regulator żeby upuścić ciśnie z listwy. Rezultat taki sam.
6. Nie drożny odpływ, ewentualnie listwa stawia opór? Podłączony rozwiercony regultor. Wynik na manometrze przed listwą 6,5 bara.
Czyli tyle co daje pompa - listwa drożna, rozwiercony regulator nie stawia oporu.
7. WTF? Winowajcą okazał się element przekazania paliwa z przewodu do listwy. Honda zastosowała nakrętkę przez którą płynie
paliwo z przewodu do listwy - zakryta białym kapselkiem. Jest to nakrętka z systemem dziurek kierujących paliwo z "obwodu" do środka.
Problem tkwił właśnie w rozmiarze tych otworków, które to podbijały ciśnienie. Na podciśnieniu było nawet ok lecz na doładowniu
przy większym zapotrzebowaniu na paliwo niestety opory były za duże.